همه کشور‌های جهان دارای یک قانون مشخص و حد و حدودی برای استفاده از بستر‌های فضای مجازی هستند.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به لزوم تحقق حکمرانی در فضای مجازی، گفت: موضوع اجرای حکمرانی قانونمند در فضای مجازی در همه‌ کشورهای دنیا از جمله کشورهایی که صاحب تکنولوژی هستند و تکنولوژی را به جهان ارائه می‌دهند و چه کشورهایی که در حد وسیعی از این فضا استفاده می‌کنند، وجود دارد.

وی افزود: همه‌ کشورهای جهان دارای یک قانون مشخص و حد و حدودی برای استفاده از بسترهای فضای مجازی هستند، حتی برای کودکان هم قوانین خاصی دارند چرا که همه‌ مواردی که در فضای مجازی وجود دارد ضرورتی ندارد که مورد بازدید کودکان قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در کشور ما نیز باید در چارچوب سیاست‌های جامعه و دسترسی آسان به فضای مجازی قوانینی مطرح شده و حکمرانی هم محقق شود.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری بر بهینه‌سازی فضای مجازی تأکید ویژه‌ای دارند، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری حکمرانی قانونمند در فضای مجازی است که آن را مطرح کردند و مجلس نیز این درخواست رهبری را عملی خواهد کرد.

کوثری در پایان اظهار داشت: لازمه‌ اجرای حکمرانی در فضای مجازی و ورود مجلس به حوزه‌ فضای مجازی ارائه لایحه از سوی دولت است و ما نیز منتظر لایحه از سوی دولت هستیم تا پس از بررسی این لایحه توسط مجلس، بتوانیم قانونمندی فضای مجازی را شاهد باشیم که این امر موجب امنیت برای فرزندان در جامعه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
لطفا فیلتر تلگرام و اینستا رو بردارین

کلی به کسب و کار ها ضرر زدین
من خودم مجبور شدم ادمین و کارگر ها رو بیکار کنم خودم مسئولیت همه رو به عهده بگیرم چون حسابی بازار کساد شد

البته یک دلیل دیگه هم وضع به شدت افتضاح اقتصادی مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
تا الان حکمرانی نمی‌کردید؟! کل شبکه های اجتماعی رو فیلتر کردید که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
درزمینه پیام رسان واتساب نیز رسیدگی تا مورد استفاده عموم باشد
آخرین اخبار